Batum Gezi Rehberi


Batum, 1564’de Kanuni Sultan Süleyman döneminde Osmanlılar tarafından fethedilerek, 314 yıl süreyle Lazistan Sancağının merkezi oldu.1887-1878 yılları arasında süren Osmanlı Rus Savaşı nedeniyle Rusya'nın işgaline uğramıştır. Ayastefanos ve Berlin antlaşmaları ile şehir Rusya'ya bırakılmak zorunda kaldı. 1. Dünya Savaşı sırasında Rusya'nın bölgeden geri çekilmesiyle şehir Brest-Litovsk Antlaşması uyarınca tekrar Osmanlı Devleti’ne geri verildi. Gelişmesi 19. Yüzyılı buldu.
Acar'a Cumhuriyetinin başkenti olan Batum, yemyeşil dağlar ile kilometrelerce uzayıp giden kumsal arasındaki geniş bir düzlükte kurulmuş bir şehir. Batum, şahane doğasıyla dağ ve denizi buluşturan ferah bir şehir. Gürcistan'ın birçok şehrinden daha kısa bir tarihe sahip olmasına rağmen, çekiciliği, mimarisi, huzurlu atmosferi, iyi restoranları ve gece hayatı ile Batum, tercih edilen gezilmesi, görülesi bir yerdir. Tarihi boyunca hep tatil bölgesi olan Batum, ılıman bir iklime sahiptir. Türkiye sınırlarına yakınlığı, pasaport istenmeden giriş yapılabilen bir yer ,Türkiye'de son yıllarda ilgi gören, görülmek istenen tatil mekanı olarak tercih ediliyor.

batum

Batum'da Gezilecek Yerler

  1. Piazza Meydanı

Batum’un en güzel yerlerinden biri olan Meydan, Avrupa şehirlerinin meydanlarını oldukça anımsatmakta.
  1. Batum Bulvarı

Şehir merkezindeki plaja uzanan 7 km uzunluğunda palmiyelerle süslü bulvar, cafeleri, çeşmeleri, heykelleri, ve park alanları ile ilgi odağı.
  1. Tiyatro Meydanı

Altın renkli Poseidon Heykeli ile şehre ayrı bir renk katmakta. Uğrayıp bir hatıra fotoğrafı çektirmeye değer.
  1. Avrupa Meydanı

Şehrin ana meydanı olarak geçiyor. Sıcak yaz akşamlarında kalabalıklaşan parkın merkezinde yer alan, elinde altın koyun postu ile Medea Heykeli dikkat çekiyor.
  1. Astronomik Saat

Eski National Bank Of Georgia binasının üzerinde bulunuyor. Inturist otelinin arkasında bulunan Medea Heykeli’nin üzerinde olduğu bulvarda yer almaktadır.
  1. Chacha Tower

İzmir Konak Saat Kulesinin bir kopyası olan Cahcha Tower Batum’ da görülmesi gereken yerlerden yalnızca biri.
  1. Ferris Wheel

Ferris Wheel, eğlenilecek en keyifli yapılardan biri. 55 metre yüksekliğindeki bu dönme dolap, 250 kişiyi taşıyabilme gücünde ve hem sağlamlığındadır.
  1. Ali Nino Heykeli

Bir diğer adı Aşk Heykeli olan bu yapıt da görülmeye değer.
  1. Virgin Mary Kilisesi

, Batum'un en büyük ana kilisesi oldukça büyük ve görkemli.
  1. Ermeni Apostolik Kilisesi

1873’te ahşaptan yapılmış kilise, 1880 yıllarında Avustralyalı mimarlarca yeniden yapılmış.
  1. Orta Camii

Batum’da atakta kalan yek camii. 1880 yıllarında diğer iki Camii arasında yapılıp ortada kalan Camii olarak orta Camii adı verilmiştir.
  1. Batum Akvaryum

2000 metrekare üzerine kurulu, mimarisi Karadeniz’in çakıl taşlarından esinlenerek hayata geçirilmiş, hem karadan hem denizden görülebilen akvaryumda çeşitli balıklar ve deniz canlıları bulunmaktadır.
  1. Sputnik Tepesi

Şehrin en yüksek noktası olan Sputnik Tepesi, gün batımını ve gün doğuşunu seyretmek için Harika bir nokta.
  1. Danseden Çeşme

Ardagani Gölü üzerinde, her gün düzenlenen, klasik müzik festivali ve müzik eşliğinde, müziğin ahenginde çeşmeden dans eden sular, görülmeye değer.
  1. Batum Botanik Bahçesi

Batum merkeze 9 km uzaklıkta, Karadeniz’in kıyısında Mtsvane Kontskhi bölgesinde yer alan, dünyanın en büyük botanik bahçelerinden biri. Gezmek en az 1,5 saat sürdüğü söylenmekte.

Batum’a Ne Zaman Gidilir?

En sıcak zamanı olan Temmuz ve Ağustos aylarında hava sıcaklıkları 22-24 dereceleri gösteriyor. Bu dönemlerde bazen 40 derelere kadar ulaşabiliyor. Yaz sezonunda Batum kıyıları, cafeler, restoranlar daha kalabalık. Mayıs ortası ile birlikte başlayan deniz sezonu, denizi sevenler için oldukça ideal bir dönem. Daha sakin bir yaralı yapmak isteyenler Sonbaharın ilk aylarını tercih edebilirler. Trakkıng, kamp ve doğayla iç içe olmak isteyenler, kesinlikle ilk baharı tercih etmeliler.

Batum’da Ne Yenir?

Yemeklerinin geneli hamur ve et tercih edilen Batum’da,Karadeniz pidesine benzeyen bol hamurlu ve peynirli üzerinde az pişmiş yumurta olan Haçapuri denenebilir. Etli ve sebzeli olarak yapılan kocaman mantı diyebileceğimiz hınkal, kuş başı et le hazırlanan pirinçli şehriye çorbasına benzer harçı çorbası. Kuzu şaşlık denilen yemekleri. Çeşit çeşit salataları ve mezeleri ile geniş bir mutfağa sahiptirler.

0 Yorum Batum Gezi Rehberi

Yorum Gönder